"Czarna Dziesiątka" harcerze
Oceny: (Bez ocen)
PLG_VOTE_USER_RATING
Bez komentarzy

Harcerze i Wędrownicy z Bydgoszczy gościli ostatnio w naszej gminie. Spotkaliśmy się z nimi na ich szlaku, obiecali podzielić się z nami wrażeniami z zimowiska. Jak to harcerze, słowni ludzie, przysłali nam taką relację.

Od 14 lutego 2015r Harcerze i Wędrownicy z Bydgoskiego szczepu „Czarna Dziesiątka” uczestniczyli w zimowisku na Hali Boraczej, w województwie Śląskim.

Cały czas spędzony na zimowisku spożytkowaliśmy bardzo aktywnie. Po przyjeździe do Węgierskiej Górki [Miejscowość oddalona o 5km od miejsca docelowego] zwiedziliśmy bunkier „Waligóra” należący do 151 kampanii fortecznej wchodzącej w skład 1 Brygady Górskiej. Po obejrzeniu bunkra ruszyliśmy do autokaru by dojechać do żabnicy, gdzie potem musieliśmy dojść do schroniska PTTK na Hali.

Po zakwaterowaniu i obiedzie czekał na nas pierwszy apel i zajęcia z budowy przyrządzenia do nadawania morsem. Dzień zakończyliśmy kominkiem. Następnego dnia pojechaliśmy do Cięciny na mszę do zabytkowego kościoła w którym odprawił kiedyś mszę Karol Wojtyła – późniejszy papież. Po niej podzieliliśmy się na 2 grupy [Wędrownicy oraz Harcerze] i ruszyliśmy zwiedzać okolicę. Po powrocie wszyscy razem zjeżdżaliśmy na pontonach, a na koniec dnia wędrownicy rozpalili ognisko na śniegu.

Trzeci dzień spędziliśmy przy wędrówce na stok oraz jeździe na nartach lub snowboardzie. Kolejny dzień, dzięki pięknej pogodzie, wykorzystaliśmy na wędrówki. Wędrownicy udali się do schroniska na Hali Lipowskiej. Po powrocie chętni mieli okazję pobiegać na nartach biegowych.

Pod koniec dnia odbył się turniej szachowy i gra w planszówki . Na zakończenie dnia oczywiście kominek. W przedostatni dzień były biegi na stopnie i msza w kościele w Żabnicy. Przy kominku Harcerze i Wędrownicy opowiadali o swoich fascynujących przygodach podczas owych biegów. Ostatniego dnia rano, spakowaliśmy się, podziękowaliśmy kierownikowi schroniska za gościnę i zeszliśmy z Hali do autokaru, którym rozpoczęliśmy całodniową podróż do domu…