17 grudnia 2019 roku minęło 5 lat od pierwszego artykułu opublikowanego na łamach WGmedia.

Celem powstania WGmedia było przekazywanie informacji i aktualnych wydarzeń z gmin powiatu żywieckiego, ukazywanie i pielęgnowanie lokalnych tradycji związanych z życiem górali i ich zwyczajów jak uprawa roli oraz wypas owiec, ukazanie piękna Beskidów, ciekawych miejsc turystycznych oraz promocja osobowości i pasji ludzi żyjących na tych terenach. Tylko u nas można oglądać widoki z 23 kamer na żywo.

Przez pięć lat powstało wiele wywiadów, reportaży oraz filmów, z których jesteśmy dumni. Promowaliśmy liczne wydarzenia kulturalne. Przypominamy kilka z nich.

W 2014 roku po raz pierwszy odbyła się za pomocą naszego portalu transmisja na żywo IX Pasterki Góralskiej z Żabnicy oraz emitowaliśmy nagrania z 23 finału WOŚP w Węgierskiej Górce.

W 2015 roku realizowaliśmy liczne reportaże oraz fotorelacje z wydarzeń organizowanych głównie w gminie Węgierska Górka. Mieliśmy łącznie 12 kamer w tym w gminie Węgierska Górka oraz Milówka.

W 2016 roku braliśmy udział w Otwarciu Nowej Fabryki Żywiec Zdrój w Gminie Radziechowy Wieprz.

15 maja 2016 roku na bulwarach nad Sołą w Węgierskiej Górce odbył się piknik „Po stronie natury”, którego organizatorem był Żywiec Zdrój wraz z partnerami – Fundacją Nasza Ziemia i Polskim Towarzystwem Turystyczno-Krajobrazowym. Udało nam się wtedy przeprowadzić wywiad z ambasadorką akcji podróżniczką Martyną Wojciechowską.

W sierpniu 2017 roku odbył się koncert żywieckiego zespółu SONBIRD w pociągu relacji Żywiec - Sucha Beskidzka. Koncert odbył się dzięki uprzejmości Przewozów Regionalnych - właścicielowi marki konsumenckiej POLREGIO, przy współpracy ze Stowarzyszeniem Kolej Beskidzka, które od lat walczy o utrzymanie tej trasy.

W grudniu 2017 roku  emitowaliśmy tradycyjnie koncert po zakończeniu  XII tej Góralskiej Pasterki w Żabnicy 2017

W 2018 roku promowaliśmy silnie turystykę, powstał cykl o beskidzkich schroniskach z przewodnikiem beskidzkim Magdaleną Omyłą  "Domy w głębi lasu"  Zasłynął on nie tylko w kraju, ale u naszych zagranicznych czytelników.

W tym samym roku wspólnie z gminą Węgierska Górka oraz Ośrodkiem Promocji Gminy w Węgierskiej Górce zorganizowaliśmy koncert Trebunie Tuttki  „Kolyndujymy Maluśkimu jaz pod powoły!"w  XVI-wiecznym kościele pod wezwaniem Św. Katarzyny w Cięcinie.  Było to  podziękowanie za „Akcję Renowacja", czyli samodzielnej zbiórki parafian i sympatyków zabytkowego kościoła, która rozpoczęła się na przełomie 2009/2010 roku.  Było to kolędowanie z Turoniem i elementami jasełek, staropolskie kolędy i utwory prosto z Podhala.

W 2018 roku powstał cykl "Z biegiem czasu"  To opowieści starszych osób o tym jak dawniej się żyło, przez co musieli ludzie przejść po wojnie, aby kolejne pokolenia mogły żyć godniej.

W 2019 roku powstały filmy ze Starej Chałupy w Cięcinie, gdzie  zatrzymujemy na portalu kawałek historii i dziedzictwa poprzez pokazanie dawnych tradycji i zwyczajów. Jeden z pierwszych to film pt "Jak to drzewij bywało" o zwyczajach wigilijnych i bożonarodzeniowych - Wywiad z Mariuszem Kąkolem "Harnasiem"

Dziękujemy za współpracę gminom Rajcza, Ujsoły, Węgierska Górka, Milówka, Jeleśnia, miastu Żywiec, stowarzyszeniom oraz instytucjom kultury oraz współpracujących z nami firmom.